шаблоны wordpress.

Талант визначає все!

На Кафедрі сучасної хореографії Київського національного університету культури і мистецтв відбулася творча зустріч студентів із лауреатом Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка, народним артистом Молдови, художнім керівником театру сучасної хореографії «Київ Модерн-Балет» та викладачем Кафедри сучасної хореографії з дисципліни «Мистецтво балетмейстера» Раду Поклітару.

1

Майстер розповів молоді про власний творчий шлях, поділився цікавими спогадами зі студентського життя і хореографічної практики та відкрив чимало яскравих рецептів професійного успіху.

2

На захід завітала і завідувач Кафедри сучасної хореографії, кандидат мистецтвознавства, доцент Ольга Бігус. У своєму зверненні до студентів та майстра Ольга Олегівна особливо відзначила складність та важливість дисципліни «Мистецтво балетмейстера», яку Раду Поклітару викладає на кафедрі, та додала: «Фаховий внесок Раду Віталійовича є цінним для мене і студентів. Навчання у лідера сучасної хореографії як України, так і Європи, – прекрасний досвід для майбутніх фахівців. Ця зустріч є неформальним простором для розмов, адже творчість неможливо закувати в рамки».

3

Відповідаючи на питання допитливих студентів, Раду Віталійович акцентував увагу на особливостях сучасної хореографії. «Ми повинні добре розуміти, що епоха домінування одного стилю закінчилася. Зараз немає конкретних аксіом і правил, зникають «чисті» жанри. Усе змішано: рухи, відео, гра на музичних інструментах», – зазначив майстер. За його словами, до сьогоденних хореографів висувається лише одна вимога – аби не було нудно: «Страшний сон – це глядач, який заснув на виставі».

4

Раду Поклітару також відзначив популярні тенденції серед молодих постановників: «Сучасні хореографи беруться за глобальні теми, хоча набагато легше показувати, коли ти говориш про щось конкретне. Варто пам’ятати – у глядача закладене бажання співчувати. Проте для цього він повинен розуміти те, що бачить. Взагалі мистецтво потрібне для того, щоб краще розуміти світ і себе. Тому коли усе змінювалося, театр завжди залишався. Театр – це живе мистецтво».

5

Для слухачів майстер виокремив 2 категорії хореографів: перша – щасливі і спокійні, адже «вони усе вигадали вдома», друга – нещасливі і неспокійні, які «приходять, не знаючи, що будуть робити, а просто починають творити». Себе Раду Поклітару зарахував до останніх, зауваживши: «Я не вірю у натхнення. Частіше за все створюю вистави тому, що треба. Композитор і музичний критик Петро Чайковський казав: «Натхнення не можна чекати. Потрібно перш за все працювати, працювати і працювати!» Якщо ж брати до уваги окремі роботи, то це скоріше не натхнення, а точка, від якої ви відштовхуєтеся».

6

Спілкуючись зі студентами на тему процесу постановки хореографічних вистав, Раду Віталійович дав чимало порад стосовно виходу із творчої кризи та уникнення плагіату. Як підкреслив майстер, зайшовши у глухий кут, можна спробувати пробитися далі і змусити себе працювати, а можна відкласти усе на наступний день. Це не залежить від досвіду. Проте Раду Поклітару застережив, що не варто звертатися у таких ситуаціях до плагіату: «Вирвана з контексту хореографія, вставлена у свою, ніколи не працює».

7

Особливу увагу студентів викладач звернув на роль таланту і виконавця в діяльності постановника: «Виконавець – це важливо. Може бути геніальна хореографія, але поганий виконавець, і тоді це буде провал. Коли ви починаєте працювати із танцівниками, подивіться, що вони роблять погано, і замініть це на те, що роблять добре».

За визначенням хореографа, геніальна і талановита людина – це людина, яка має бездоганний набір якостей для конкретної діяльності, і такою вона лише народжується: «Талант визначає все. Можна бути талановитою матір’ю, можна вміти смажити смачну яєчню коханій людині. У творчості так само, але проявляється більш яскраво».

8

Наприкінці спілкування Раду Віталійович поділився з молоддю планами на майбутнє та розповів, як потрібно вчитися, аби виробити свій власний хореографічний почерк, додавши: «Хореограф росте доти, доки у нього змінюється і розвивається професійна лексика».

10

Тож, завершуючи творчу зустріч із майстром, Ольга Бігус анонсувала нові майстер-класи та відкриті лекції із Раду Поклітару для студентів, які бажають розвиватися і дізнаватися нові факти від практика хореографічного мистецтва.

11