шаблоны wordpress.

Головні аспекти творчої діяльності режисера-хореографа

Факультет хореографічного мистецтва організував для студентів майстер-клас режисера-постановника всеукраїнських і закордонних танцювальних шоу-програм «So You Think You Can Dance », «Dancing with the stars», «Зірка + зірка», «IMEDI», «Великі танці», а також хореографа і танцівника «Зірки в опері», «Танці з зіркам», «Танцюю для тебе», «Україна сльозам не вірить» та інших телевізійних проектів, а віднедавна ще й кінорежисера Дмитра Дікусара.

Творча зустріч була присвячена темі «Головні аспекти творчої діяльності режисера-хореографа».

На початку заходу гість зауважив, що присвятив танцям 24 роки і пожертвував багатьма речами, щоб досягти успіху в улюбленій справі, тому все, що він розповідатиме базується на його власному досвіді.

«У будь-якій професії не буває другорядних моментів – вагу має навіть найменша дрібниця. Саме тому ви повинні весь час вчитися, розвиватися та йти у ногу з часом, аби бути кращими за своїх конкурентів», – акцентував увагу танцівник.

Далі учасник шоу «Танці з зірками» розповів студентам про різницю між такими професіями, як «хореограф», «головний хореограф» і «режисер-постановник».

«Хореограф – це людина, котра повинна бути готова взяти на себе відповідальність за учасників творчого процесу, з якими він працює над постановкою.

Головний хореограф – як люблячий тато, в якого не може бути улюблених чи неулюблених пар. У цій справі треба бути беземоційним, бо виявлення свого ставлення до колеги чи підлеглого – це непрофесійно.

Режисер-постановник створює головну картинку на сцені. Для цього необхідно вміти придумувати креативні ідеї та знати, як втілити їх у життя», – повідомив Дмитро Дікусар.

Також відомий балетмейстер виокремив головні аспекти творчої діяльності режисера-хореографа:

  1. Точка зору.

«Звісно, точка зору режисера – найвагоміша, проте ви повинні пам’ятати, що вона не єдина й, до того ж, не завжди може бути правильною. Варто прислуховуватися до особистостей, з якими взаємодієте», – прокоментував танцівник.

  1. Робота з пошуковою системою Google.

«Робиш правильні запити – отримуєш змістовні відповіді. На власному прикладі можу сказати, що завдяки Google навчився користуватися програмами з монтажу та нарізки музики. Ці навики неабияк пригодились у професійній діяльності», – зауважив режисер-постановник телевізійного проекту «So You Think You Can Dance ».

  1. Інтелект.

«Я колись почув дуже влучний вислів і хочу поділитися ним із вами: «Інтелект – як лезо ножа, він може бути тупим чи дуже гострим». Мозок насправді не вигадує нічого нового, а лише інтерпретує те, про що дізнався раніше. Тому, аби мати чудову фантазію, вам необхідно весь час розширювати власний кругозір», – акцентував успішний хореограф.

Варто зазначити, що Дмитро Дікусар поділився власними знаннями щодо правильного вибудовування сюжетної ліній для відео та хореографічних постановок.

Виявляється, що сюжетна лінія має складатись із:

  1. Презентації героя публіці.
  2. Першого неочікуваного повороту дій, тобто якоїсь задачі чи проблеми, що постає перед героєм.
  3. Нейтральної чи смішної сцени, що заспокоїла б глядача, відволікла його від сюжетного конфлікту.
  4. Другий поворот: вирішення першої задачі чи проблеми та поява нових більш серйозних.
  5. Вирішення другого конфлікту.
  6. Фінал.
  7. Може бути ще автошоп, тобто продовження після фінальної точки, що змушує замислитися над продовженням картини.

«Якщо не можете розповісти про свій задум в двох реченнях, це означає, що ви ще не достатнього його продумали», – поділивсь із молоддю власною думкою гість.

На завершення майстер-класу, режисер-постановник дав студентам практичну пораду: «Навчіться у своєму житті розподіляти головне та другорядне. Не бійтеся пробувати нове та ставити під сумнів слова й досвід інших. Ви повинні самостійно стати глибокими особистостями, і тоді всі ваші мрії стануть реальністю».